Rock Machine
<< Zoznam článkov od 21 do 40 (z 58) >>

Západné Slovensko

Sobota „pred MDŽ“ vyšla skoro dokonale: modré nebo, teplota kolo nuly, zo začiatku týždňa čerstvý sneh už sadol, len škoda, že pribudol až nad 1000m. Pôvodný plán znel: vyliezť z Vrátnej do Snilovského sedla a po hrebeni sa prešmýkať na Suchý. Odtiaľ cez Kľačiansku Maguru dolu. Takže priberám aj tenisky do batoha. Nový sneh isto spravil hrebeň lyžovateľnejší ako pred dvoma týždňami, keď to bol samý kameň a ľad...   Začiatok v Žiline na autobuske: myslel som, že spoj do Vrátnej o deviatej bude v takéto krásne ráno narvaný a nič! Le...   Celý článok
O bežkárskom raji na hrebeni Javorníkov viem už nejakú tú dobu. Dokonca aj plány na kompletný prechod sú, len ich akosi presúvam z roka na rok. Raz sa mi zdá málo snehu, inokedy zlyhá partia, potom nevychádza počasie. Túto zimu opäť raz nevydalo, ale aspoň čiastkovo obzrieme podmienky. Z Bytče vyrážame autobusom do Makova. V Karose stretáme asi 10 bežkárov, tak od nich nasávame rozumy, zjavne tu nie sú prvýkrát. Všetci svorne vystupujú U Melocíka. Aj nás lákajú, vraj luxusná strojová stopa vedie až na Kasárne. No, možno nabudúce. Teraz oželieme dav...   Celý článok
Počasie na mikulášsku sobotu vyšlo takmer ideálne hnusné: s občasným dažďom a hrebeňmi hôr v mrakoch, so zdrapmi hmiel v dolinách a s teplotou málo nad nulou. Aspoň že nefúkalo. Ale v tiesňavách pod Rozsutcom je pekne, aj keď je škaredo :-) Navyše v takomto počasí tam človek nestretne ani nohu, čo je vzácna príležitosť vychutnať si prírodu bez uhýbania, posúvania v rade - a najmä v tichu. A pre niekoho aj príležitosť zaexperimentovať si v pokoji so samospúšťou a manuálnym nastavením expozície pri fotení. Dosť užitočné pri slabom sve...   Celý článok
Veziem sa busom cez Dlhé Pole, srdce drotárskeho kraja. Dlhé je ako slíž, len polí nikde :-) Dolina čím vyššie, tým užšia. Spoj nejde až na konečnú, ale nevadí, lebo končí jasná noc na konci októbra, v doline je kosa ako v ruskom filme, dobre padne poklusom sa zohriať ten zvyšný kilometer po les. Nasleduje pekný chodník farebným lesom hore na červenú „hrebeňovú zvážnicu“, k osade Vrchrieka. Prípory, prvá samota nad dolinou, už sa kúpu v slnku - hneď je teplejšie. Inverzia ako má byť, dnes našťastie bez hmly, bude to super. Zvedavý som len na...   Celý článok
Súčasný trend, spoločný skoro pre všetky ultra-chody/behy pokračuje aj na P100: aj na 4. ročníku sa na popredných miestach objavili (relatívne) nové tváre, účastníkov pribudlo poriadne (250 miest bolo dokonca v predstihu vypredaných), traťový rekord zas padol, aj keď len medzi chlapmi, pozitívnych noviniek v organizácii sa objavilo preveľa, negatívne boli asi len tie nasršené sršne za Remitážou... Tieto ultramasochistické zábavky majú dnes proste na Slovensku výrazný potenciál a rastúcu obľúbenosť. Ale poporiadku: Pred štartom v Nitre: Novinkou bola p...   Celý článok
Kto Strážov pozná asi vie, že dominantou svojho pohoria je len výškou 1213m. Vizuálne je z diaľky rozpoznateľný najmä z juhu, odkiaľ vidieť jeho vrcholové bralá. Z ostatných strán je podobne zeleno chlpatý ako jeho susedia. Dal meno pohoriu, ktoré je na slovenské pomery trochu netypické – nemá hlavný hrebeň, je to sústava masívov a vnútrohorských kotliniek medzi nimi. Práve z vrcholu je to pekne vidieť, stačí sa kuknúť dolu do Zliechova. No a dal meno aj jednej významnej geologickej formácii, Strážovskému príkrovu. Vápence a dolomity, z ktorý...   Celý článok
Už dávno som si zuby brúsil na hrebienok, ohraničujúci z východu Súľovskú kotlinu. Na pohľad zdola nie je taký bombasticky bralnatý ako jeho náprotivok priamo nad dedinou (s Gotickou bránou, Súľovským hradom, Bradou...), preto je aj menej navštevovaný. Ale Žibrid, Kečka a chodník medzi nimi majú čo ponúknuť. Najmä početné vyhliadkové skalky, trčiace spomedzi stromov. Takže: odštartujem z Rajca po zelenej smerom na sever a skončím v Hričovskom Podhradí na červenej, na ktorú sa napojím na hrebeni pod Roháčom. Lebo nad správnym podhradím je vždy hrad a...   Celý článok
Tak to konečne prišlo. Moje hodinky mi odrátavali tento event presne 94dní. A zrazu, keď čísielka začali skákať blízko k nule, bolo mi celkom horúco :-) Keďže som žiaden ultra-trail nikdy nebežal a ani článok sa mi ešte napísať nepodarilo, je to moje „tenkrát poprvé“, so všetkým čo k tomu patrí. Po príjazde do Bratislavy o deň skôr (veď vyspať sa treba poriadne) ma čakali klasické veci ako balenie a pripravovanie si čo na seba, so sebou, do žalúdka a podobne. Noc bola tropická, takže zamýšľané vyspávanie do obeda sa nekonalo a nervy mi pracovali...   Celý článok
O Malých Karpatoch som nikdy nemala bohvieakú mienku. Túlať sa po lesoch môžem aj u nás doma a nemusím kvôli tomu precestovať pol Slovenska. Neohúrili ma ani pri vzájomnej "zoznamovačke" pred pár rokmi, keď sme prešli po červenej z Bratislavy po Zochovu chatu. Priveľa asfaltu, primálo výhľadov. No napriek tomu som sa tam vybrala opäť, tentokrát preskúmať zvyšnú časť hrebeňa...                                                           Trojdňový prechod hrebeňmi Malých Karpát:                          De...   Celý článok
Napísala už svoj tretí ročník, ale sa priznám, že som až do nedele pred ňou neregistroval, kedy ju Džony organizuje, nesedela mi zatiaľ nikdy do programu. Aj teraz, keď nemenovaný víťaz NTS zaprovokoval ( Vraj „hybaj, ja to tam isto prepálim, isto ma dáš, podvihnem ti sebavedomie pred stíhačkou“.), výhovorka bola naporúdzi: „v nedeľu som celý deň v robote, nie je šanca ísť sa zničiť, to by som nedeľu neprežil“. Ale chrobák do hlavy nasadený a do týždňa sa filozofia mení na niečo v duchu „taký odpal som ešte neskúšal, jeden deň zničiť telo...   Celý článok
Veľkonočná nedeľa je ráno ako maľovaná, ale po obede hlásia búrky, na dlhší výpad do hory to nebude. Ale vyvenčiť sa treba, aj potrénovať by sa patrilo, lebo šéf „pirátskych“ ultrabehov so svojim megafónom na tento víkend žiadnu pirátsku akciu nevymyslel :-) Tak ma napadla myšlienočka, ktorú mi presne pod týmto názvom do hlavy nasadili turčianski „výšľapisti“ už pred dosť dlhým časom. Ako dennú túru to nik nebude robiť, ale na akciu typu „tréning zrýchleným presunom“ sa to hodí ideálne. Aj na zabehanie nových „trailových špeciálov...   Celý článok
Prvotným cieľom je využiť pekný letný víkend a opäť raz zabivakovať niekde v horách. Destinácia je jasná už od začiatku, len výstupovú trasu dolaďujeme až na poslednú chvíľu. A to doslova - ráno vo vlaku v deň odchodu. Môj plán vyraziť z Handlovej klasicky po červenej je zmietnutý zo stola hneď po mojej poznámke, že na Veľký Grič údajne vedie "ferrata". Nevadí, že ani jeden z nás si nástup k nej poriadne nenaštudoval na nete a nemáme so sebou ani len mapu, sme predsa dostatočne flexibilní a máme celý deň pred sebou. A tak zahajujeme &quo...   Celý článok
Odohral sa 5.4., v podstate na okruhu okolo doliny Tepličky, so začiatkom a koncom (pre väčšinu účastníkov) v Trenčianskych Tepliciach. Trasa viedla cez Petrovu Lehotu, Baske, sedlo Homôľka, Vápeč, Hornú Porubu, Omšenskú Babu a Kýšky. Dokopy nejakých 53km na dĺžku a 2,6 na výšku - parametre veľmi podobné známemu Nonstop behu Trangoška - Donovaly (alebo pol Stíhačky), ale náročnejšie. Nie kvôli pár kilákom navyše, stačí porovnať profily - toto nebol „beh z kopca“ :-) Skôr niečo ako zuby na píle, pekne až do konca. Aj tak niektorým nebolo dos...   Celý článok
Lyže som asi definitívne zabalil, ale sobota bola pekná, blata v lesoch málo (veď aj z čoho?), zimu sme tento rok zrušili a po jeseni prišla rovno jar. Aj ultrasezóna sa blížila, bolo treba dajako zabiť deň. Čiže najlepšie nejakým celodenným „výklusom“. A na taký sú super vhodné lesné a lúčne cesty Javorníkov. Napríklad okolo Priehrady mládeže medzi Považskou Bystricou a Púchovom. Lebo samotné (aj keď atraktívne) dva ciele z nadpisu by nestačili na celý deň. Takže som to vzal štýlom „Tour de priehrada“. Po značkách (žltá modrá, žltá...   Celý článok
Masochisti z TK Filozof nemajú asi čo robiť. Nestačí im ničiť ľudí na Stíhačke a príbuzných "odpisovákoch", najnovšie si pre seba a svojich známych vyhlásili celoročnú súťaž o titánový bedrový kĺb a zverejnili vyše 20 námetov na pretekovo-turisticko-spoločenské akcie s dĺžkou okolo 40 - 50km a ako bonus štyri "apokalyptické vízie" od 100 do 160km. Ktoré z nich sa odohrajú, bude závisieť od chuti a času ich zorganizovať. Druhou z kratších akcií bol tento okruh z Púchova cez Javorníky a Biele Karpaty v nedeľu 2.marca. Posledná...   Celý článok
Rozsutec, impozantná skalná bašta v Malej Fatre, vypína sa nad rázovitou dedinkou Štefanová do výšky 1606m. Turistov oddávna láka pokochať sa pohľadom z vrcholu na šírošíry kraj, horolezcov zas svojimi skalnými stenami. Áno, Rozsutec poskytuje možnosti cvičného lezenia vo vápenci rozličnej klasifikácie. Snom každého horolezca však bola jeho mohutná západná stena, ktorá dosiaľ odolala všetkým náporom.   Taký sen, zmocniť sa krásy krajiny a štítu exponovanou horolezeckou cestou, premohol aj myseľ nášho priateľa Milana. Keď sa s ním zdôveril ...   Celý článok
     Tak neviem či je veľmi o čom, ale pokúsim sa :-) Aj tých pár vločiek čo spadlo dokázalo poštekliť naše snehogény a pripojiť nás k fanatikom, ktorí musia silou - mocou pásy drať. Čo sa týka Kremnických vrchov, počas zatiaľ jediného tohtozimného sneženia spadlo cca 20-30 centi snehu. To samozrejme nie je veľa, ale treba využiť čo sa dá, keď sme už na to toľko čakali. Takže pre nažhavených skialpinistov mám nasledujúce správy: lyže môžete obúvať na parkovisku pod zjazdovkou na Králikoch, potom pekne hore až na konečnú lanovky. Cesta popr...   Celý článok
Dvojdielny motorák „Maťko a Kubko“ sa rúti blednúcou rannou tmou cez Rematu do Handlovej, každý druhý pasažier má košík a nožík :-) Ja len ruksak - lebo ako páchateľ sa vracia na miesto činu, aj ja presne týždeň po Ponitrianskej stovke stúpam v ústrety Veľkému Griču. Tentokrát nie s poslednými, ale s prvými lúčmi slnka a z opačnej strany, z mesta.   Cestou hore sa v prvých lúčoch lepšie vyníma menší brat veľkého, takto zrána je do cukríkova ružový. To bude druhá dnešná cieľová dominanta. Tretiu (Bralovú skalu nad Rematou) mám za...   Celý článok
Cesty na pomedzí Turca, Hornej Nitry a Považia sú výrazne cyklopozitívne: málo áut, pekná krajina, väčšinou dobrý asfalt, výživné stúpania, ktorých letným bonusom navyše je fakt, že sú často v tieni. K tomu keď sa ešte pridá príjemný chládok nedeľného rána v polovici augusta a predpoveď dáva prísľub pekného dňa bez dažďa... Plán je jasný: Martin, Bojnice, Nitrianske Rudno, Zliechov, Čičmany, Fačkovské sedlo, Kľačno, Kláštor pod Znievom a zas cez MT domov. Asi 150km. Žiletkári a cestní cyklomaratónci poznajú, Fatransko-strážovský ...   Celý článok
Bohovsky vhod mi prišlo, keď mi Milan zavolal, či si nechcem dať koliečko z BB smerom na Riečanské sedlo a odtiaľ popri vysielači na Laskomeri nazad. Len tak, na krátko, po robote. Lebo Mestské lesy Banská Bystrica tu naťahali pred pár rokmi plno miestnych turistických trás a niektoré z nich vedú po pekných singlíkoch, úzkych, hravých, kľukatých, viac či menej technických. Využívajú lesnícke a poľovnícke "kopané chodníky", akých je plno aj v ostatných častiach Slovenska. Často sa po nich motám, len som doteraz nemal „modelku“ s bajkom, a...   Celý článok

<< Zoznam článkov od 21 do 40 (z 58) >>

Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.