Rock Machine
Zoznam článkov od 1 do 20 (z 58) >>

Západné Slovensko

Z domu na skok: druhý pokus

13.10.2017
30. - 31. apríl 2017 Mám niekoľko dní čas, mám tenisky ĽUDOVKY a neviem ich zodrať. A mám nevyrovnané účty. Počasie vyhovuje, trasa je takmer jasná a už dlho ma máta. Ak sa s tým nevyrovnám, bude mi v hlave robiť šarapatu. Musím spojiť všetky štyri najvyššie vrcholy okolitých pohorí po turistických chodníkoch - a nonstop! Pokus druhý. Ráno vyprevádzam Májku a hneď potom odchádzam aj ja. V obchode beriem baterky do čelovky a Marika má na pulte vyložené nejaké lepené oravské slaniny. Tak jednu a dve pečivá natlačím do batohu a kráčam. Tentokrát...   Celý článok
Najsevernejšia slovenská stovka, už šiesty ročník, hanba mi, ešte som na nej nebol. Ale konečne to vyšlo, tak sa v piatok večer 6.10. premotávam zo stanice cez centrum Čadce k „zéeške“ na Rázusovej. S partiou podobne postihnutých, pozliezali sme sa na peróne. Telocvičňa zďaleka vysvietená, vo vnútri to naplno žije. Hádžeme sa na posledné voľné žinenky a už je tu psychoultrapes Ursa a rozdáva francuzáky na uvítanie. Orgovia ako zmoky znášajú krmivo na kontroly, kopa rastie každou minútou, to bude obžerstvo!     Prezentácia pod lezeckou sten...   Celý článok
18.- 19. november 2015, prejdených 99km/+3150m  za 16:43hod    Veľké Vozokany - Veľký Inovec - Nová Baňa - Sitno - Bukovina.  Akcia na parádu, len nedotiahnutá do úspešného konca, ešte to dám celé. Z domu o 13:13hod a hneď za dedinou sa ku mne pridal psík , ktorý ma sprevádzal až po Novú Baňu. Nočný pochod Bukovinou som akciu pomenoval ,nakoľko sa zotmelo na Bukovine 1 a brieždilo sa na Bukovine 2. Niečo cez 13 hodín teplou nocou plnou zveri, je to nová skúsenosť.             Stará myšlienka prejsť vcelku všetky mne najbližšie kopčeky:...   Celý článok
Dážď akosi už patrí k P100, že? A podobne ako orgovia doťahujú svoju robotu rok od roka k dokonalosti, aj dážď ako keby stále lepšie vedel, kedy má udrieť a na ako dlho... Teraz poriadne udrel nad ránom, po štarte ho to bavilo ešte asi dve hodiny a keď zistil, že neodradí, dal si pauzu. Ale vrátil sa zas večer, napríklad Žibrica aby sa fajne kĺzala. Najmä odkedy ide P100 z Handlovej, mám dojem že prší každý ročník viac. Ešte že sa v tom Asterione dá ukryť - prezentácia aj štartujúci. Len náčelník chudák behal s megafónom po lejaku a snaž...   Celý článok
Siedmy október je ešte relatívne ďaleko, ale ultraakciu, ktorá je organizovaná s radosťou a zanietením, tú treba spropagovať. Aj preto, aby možno o rok prilákala ďalších záujemcov, nielen „zdravé jadro“, ktoré o nej vie a chodí sem pravidelne. Lebo limit 150 ľudí je pre tento rok už naplnený. Každopádne motivácia to môže byť práve pre tých, ktorí poškuľujú po niečom dlhšom, ale netrúfajú si ešte na extrémne výzvy typu NTS alebo MF100. Predsa len, tu je na rovnakej vzdialenosti prevýšenie ľudskejšie (105km/+4480m) a kopčeky také dáke guľatej...   Celý článok
Malofatranský Kľak (1352 m) je ikonický kopčok s charakteristickou asymetrickou siluetou. Najviac je navštevovaný samozrejme z Fačkovského sedla, Turčania lezú hore najmä z opačnej strany, z Vrícka. Už sme sem raz takto liezli, odklik je pod článkom. To bol ale dlhší okruh, kde sme využili aj dva neznačené chodníky na nástup a zostup. Teraz to bude o dosť kratšia cesta, direttissima z dediny tam a nazad. Hore slušne po zelenej, popri známom Kľackom vodopáde, dole ale zase po jednom neznačenom chodníčku - cez bralo Partizán. Nech je trochu zmena... Celé je to...   Celý článok
Najjužnejšia časť hrebeňa Malej Fatry. So štartom vo Fačkovskom sedle a cieľom vo Valči. V podstate od zjazdovky po zjazdovku. Ale také jednoduché to zas nebolo, po snehovej nádielke, ktorá len pár hodín dozadu skončila. Všetci teraz organizujú prašanové orgie, ale ja to mám ale radšej do kopca a po hrebeňoch. Takže na úvod hore na Kľak. Serpentínky udupané najmä pešiakmi, takže aj pre lyže pohodlné a rýchle. Všetko naokolo krásne biele, aj na chodníku to vyzerá dobre, ale základ je biedny, zvedavá skalka sa miestami vystrčí spod snehu. Dole by som t...   Celý článok
Najvyššia hora dolných Kysúc je svojim názvom vhodná na výlet v sivom a mrazivom počasí, ktoré vládlo počas poslednej adventnej nedele. Dúfal som, že jej 999m inverziu porazí. Obmedzený vlakom som sa vybral po modrej od stanice v KNM ešte za ranného „príšeria“, keď predavači v centre akurát rozbaľovali stánky. Vianočné trhy v plnom prúde... Hojdavý mostík cez Kysucu a už stúpam pomedzi chalupy, nad nimi okolo dvojkríža, po lúkach. Ďalší orientačný bod, elektrický stožiar, už sa skrýva v nízkej sivote - to dáva nádej. Ak sivota nebude príli...   Celý článok
Pozor, všetci milovníci hôr, cestovania, adrenalínu a športu, prichádza Horomil fest, ktorý už po 8-krát ponúkne v Považskej Bystrici, v srdci Strážovských vrchov, zaujímavú nádielku filmov a prezentácií.  Počas niekoľkých rokov sa festival rozrástol, trvá už 4 dni a v rámci jeho programu sa môžete stretnúť s viacerými známymi osobnosťami zo sveta športu, cestovania a umenia. Po minulé ročníky náš festival navštívili mená ako Pavol Barabáš, Boris Filan, Tomáš Hulík, Martin Nikodým, Štefan Svitko či dokonca Fero Kelle. V roku 2016 sa ...   Celý článok
Zalezený vo vani s horúcou vodou snažím sa v nedeľu ráno o dve veci: rozhýbať totálne stuhnuté nohy a analyzovať zmysel mojej tohoročnej účasti. Prihlásený pre istotu od januára (už v júni sa zaplnila štartovka), lebo je to organizáciou moja srdcovka, no nepôjdem? Aj s nedoliečeným natrhnutým svalom, kvôli ktorému nebehám už od V100. Skoro dva mesiace. Ale pekne po poriadku. Veď je to nenáročné, ako vždy 105km/3920m a ako druhý raz, opačne: z Handlovej do Nitry. Pekný behavý terén, žiadne brutality.   A tak sa pohodlne veziem ráno na štart. M...   Celý článok
Deň 5.: Kisirtáspuszta - Nagyirtáspuszta - Márianosztra - Szob - Sás-hegy 323m - Hideglelös kereszt - Vaskapu 404m Účastníkov: 6          Zo spacáku vyliezam konečne svieža a spokojná. Nocľah uprostred lesa bol teplotne prijateľnejší ako tie ostatné. Zato poniektorí mali bujarú noc. Po návšteve prítulného obojživelníka nasledovalo nešťastné zakopnutie o betónový schodík. Ako dôkaz vedie v tráve krvavá stopa a obďaleč čaká na svojho princa statná ropucha.          Trať úzkokoľajky nás sprevádza ešte dlho. Definitívne ju o...   Celý článok
Alebo príbeh o parených buchtách, varených klobásach a pečených mozočkoch :o)   Diaľkové pochody sa stali mojou každoročnou náplňou dovolenky. Teším sa na ľudí, na nové kraje a zážitky, paradoxne sa teším aj na otlaky, boľavý chrbát a prebdené noci v mojom zradnom spacáku. Je to ako droga, všeliek, ktorý si proste musím raz za rok naordinovať, aby som z neho mohla počas najbližších pár mesiacov čerpať. Minulý rok sa naše kroky ubrali trochu netypickým smerom, do končín len málo poznaných, k slovensko-maďarským hraniciam.  A prečo ...   Celý článok
Alebo Strážovská motanica, ako ju Johnny Strážonoš nazýva, lebo už druhý raz to bolo nielen o kilometroch, ale aj o orientácii a plánovaní (okrem toho že lowcost a last minute a tak...). Známa bola len prvá kontrola, aj to ledva päť minút pred štartom. Na každej kontrole (bolo ich spolu päť) bola mapka s ďalšou kontrolou. Výhoda? Nik nemohol zísť z trasy, lebo neexistovala. Každý si ju stvoril podľa svojich schopností. Takže pre niekoho aj Strážovský mordor alebo masochizmus... Lebo priemerne vraj nejakých 120km a +5000m, teoreticky. Prakticky ale ve...   Celý článok
V nedeľu na 1.mája oslavovali ULTRAS sviatok práce tvrdou robotou, tak po svojom... „Náhodou“ sa ich zišlo 55 v Trenčianskych Tepliciach na autobuske, že si pôjdu trocha zabehať, ale len tak lajt, 53km/2600m. Náhodou už tretí raz. Náhodou som sa o tomto prvomájovom sprievode tiež dozvedel, tak som sa prišiel pozrieť, že známe tváre a tak... Šak prechádzka neuškodí v takú peknú nedeľu: Teplice – Petrovanské lúky – Petrova Lehota – Veľké lúky – Baske – Homôľka – Vápeč – Horná Poruba – Kýšky - Teplice. Počasie ideál, slniečko, pos...   Celý článok
Nie, žiadna nová preteková výzva. To len Hikeplanner mi na červenej značke zo Žiliny do Krásna nad Kysucou nameral 42km. Ideálne na „bežeckú turistiku“, alebo „hopsoklus“, alebo proste lesné pobehovanie - už ako tomu kto hovorí. Aj to len za sucha. Lebo mlátiť sa pol dňa po legendárnom kysuckom blate a po lesoch bez stromov, to nie je nič pre obdivovateľov prírody. Ale aspoň sú tu výhľady preďaleké, vďaka tým rúbaniam.  Jednoducho víchrice sa tu vyzúrili, ale našťastie, už sa všade dvíha nový les. Napriek postkalamitným scenériám som si uži...   Celý článok
Koniec roka 2015, tak to je poriadna tragédia, keď už aj umelý sneh na severných svahoch, a ešte na Kysuciach, sa vraj roztopil :-) Toto treba ísť overiť, a tak voľba padá na Veľkú Raču. Hore z Oščadnice, od vlaku, nazad skoro rovnako, len pri Kalinovom vrchu odbočím doľava a skotúľam sa do Krásna nad Kysucou, nech to nie je úplne to isté hore aj dole. Základná myšlienka je ale dostať sa konečne aspoň na pár hodín nad hmlu, lebo to vlhké, lepkavé, studené, depresívne mlieko leží v dolinách už poriadne dlho.  A každý tu točí o vidmách a inverz...   Celý článok
Malá Fatra je pre väčšinu turistov notoricky známa. Najmä jej hlavný hrebeň. No niekedy sa oplatí obrátiť pozornosť aj do bočných lokalít, kde sú schované tajné lákadlá pre fajnšmekrov. Jedným takým je aj Čipčie (920m) v Lúčanskej časti Malej Fatry. Priznám sa, že mňa zaujal najmä názov kopca. V mojej mape staršieho vydania som však nenašla naň žiadne výstupové trasy. Len pár indícií na internete hovorilo o provizórnom miestnom značení, ktoré však v roku 2014 dostalo aj oficiálnu podobu vo forme modro-žltého okruhu z Turia.   Štart aj cie...   Celý článok

Vápeč

11.11.2015
Jedna z bralných dominánt Strážovských vrchov najlepšie vynikne pri pohľade od Hornej Poruby, z cesty vedúcej z Považia na Ponitrie cez sedlo Homôľka. Lebo vrcholové vápencové bralo je z ostatných strán zarastené. Podobá sa tak Strážovu - svojmu „väčšiemu bratovi“. Aj tým, že je to NPR v najvyššom stupni ochrany. Tak pozor, žiadne kvety do vázy odtiaľ! :-))) Vápeč nie je dramaticky vysoký (len 955,5m), ale nad okolie trčí statočne a krajina okolo je pestrá, až strakatá: kopce a dolinky, lesy a lúky, sem-tam dedina či samota. Takže výhľady...   Celý článok
Tohtoročnú dovolenku som prežil tak trochu výnimočne. V duchu „nie cieľ ťa urobí šťastným, ale cesta“, som šliapal pešo z domu zo Starej Turej na Tatranský Kriváň.   Išiel som cez pohoria, podobne ako František Kele, ktorý ma vlastne k tomuto podujatiu inšpiroval. On štartoval z Bradla od mohyly Miroslava Rastislava Štefánika, ja zo Starej Turej (to aby som bol aspoň trochu originálny). Dobrodružstvo začalo už pol roka pred samotnou cestou, keď som nad mapami plánoval trasu, miesta nocľahov, možnosti doplnenia vody či potravín. Plány som začal spr...   Celý článok
Práca ľudí, ktorí sa do organizácie „stoviek“ vyznajú ako na Slovensku nikto, tá sa pozná. Aj preto sa stáva P100 pomaly kultovou: perfektný servis pre rozmaznaných „ultras“, vypipľaná organizácia, každý rok väčší megafón, trasa označená tak, že by ani Marťan nezablúdil (aj keď pár pozemšťanom sa to hneď na začiatku podarilo). No neviem, čo ešte vychváliť? Pace car na štarte? Cintorínske kahance a slané olivy na „vraj najlepšej“ K17 na Zobore? Origo Kofolu v Remitáži? Ventilátor, ktorý od severu ovieval ten dažďový prales?  Online p...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 58) >>

Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.